موارد مصرف کپسول گیاهی پَرپین‌آلا:

۱-درمان اختلال چاقی، تعادل متابولیسم و تعادل هورمونی

«جایگزین داروی مِتفورمین»

یکی از مهم‌ترین عوامل چاقی، اختلال در تعادل سوخت‌و‌ساز بدن است. بی‌نظمی در متابولیسم بدن سبب افزایش وزن، تجمع چربی، افزایش قند و چربی خون و در مراحل بعدی، ایجاد کبد چرب و سندروم متابولیک می‌شود. پَرپین در تعادل هورمونی، تنظیم متابولیسم بدن و کاهش مقاومت به انسولین نقش شگفت‌انگیزی دارد. ضمن آنکه این دارو با میزان بسیار کم کالری (۰/۱۶%) نه تنها اثر چاقی ندارد، بلکه به سبب منبع غنی از فیبر، اثر ضد اشتها داشته و در روند لاغری بسیار تاثیرگذار است.

با وجود تاثیر مثبت داروی مِتفورمین در درمان سندروم‌های متابولیکی و کنترل وزن، عملکرد بهتر داروی پَرپین‌آلا در تداوم کاهش وزن و عدم بازگشت به وضعیت پیشین و نیز اثرات چندگانۀ مثبت این دارو بدون عوارض جانبی مصرف، سبب شده است تا جایگزین بسیار مناسب داروی مِتفورمین باشد. همچنین جهت دستیابی به اثرات چندگانۀ این داروی ویژه، می‌توان از آن به صورت مداوم پس از دستیابی به وزن ایده‌آل نیز استفاده کرد.

۲-درمان کبد چرب درجۀ دو و سه و چربی خون بالا

«جایگزین داروی آتورواستاتین»

اولویت مصرف داروی پَرپین‌آلا بر داروی آتورواستاتین نه تنها در تاثیر آن بر کاهش تری‌گلیسیرید و کلسترول خون است، بلکه بر خلاف آتورواستاتین، بر کبد اثرات منفی نداشته و آنزیم‌های کبدی را بالا نمی‌برد و حتی اثر شگفت آن در بهبود و تنظیم آنزیم‌های کبدی در پژوهش‌های علمی مورد تائید قرار گرفته است.

۳-درمان مکمل دیابت

«مکمل داروی گلی‌بِن‌کلامید و انسولین»

دیابت، شایع‌ترین بیماری متابولیک است. در بیماری دیابت، سوخت‌و‌ساز قند و چربی از تعادل خارج شده و انسولین در انجام وظیفۀ خود ناتوان می‌شود، لذا به مرور زمان، انسولین تولیدی کاهش یافته و قند و چربی خون بالا می‌رود. کپسول گیاهی پَرپین‌آلا موجب بهبود متابولیسم و سوخت‌و‌ساز چربی و قند می‌گردد و با کاهش مقاومت به انسولین و افزایش اثربخشی انسولین ترشحی بدن خود بیمار، بر روند این بیماری تاثیرگذار خواهد بود.

نکتۀ مهم در مصرف کپسول گیاهی پَرپین‌آلا در درمان بیماری دیابت:

کپسول گیاهی پَرپین‌آلا به عنوان داروی مکمل در درمان دیابت معرفی شده است. اگرچه در یافته‌های پژوهشی، اثرات این فراورده در کنترل قند خون بسیار چشمگیر و ارزنده ارزیابی شده، اما کلینیک تخصصی سـلامت به صراحت اعلام می‌دارد که این دارو هرگز جایگزین داروی گلی‌بِن‌کلامید و به خصوص انسولین نمی‌باشد. کپسول گیاهی پَرپین‌آلا بر بهبود اثر داروهای دیابت کمک شایانی می‌کند، اما در روند درمان این بیماری، داروهای اصلی هرگز نمی‌بایست قطع شود، مگر به تشخیص پزشک معالج بیمار.

۴-جایگزین داروی اُمگا۳

میزان اُمگا۳ موجود در گیاه پَرپین‌ شگفت‌انگیز است. به حدی که می‌توان کپسول گیاهی پَرپین‌آلا را جایگزین مصرف کپسول اُمگا۳ نمود و نیز کپسول گیاهی پَرپین‌آلا جایگزین بسیار مناسب مصرف ماهی برای آن دسته از عزیزانی می‌باشد که به هر روی این مادۀ غذایی را در برنامۀ معمول خوراک خود ندارند.

کپسول پرپین آلا

کپسول گیاهی پَرپین‌آلا:

عرضه‌شده در بسته‌های ۶۰ عددی و دوز ۵۰۰ میلی‌گرم

مصرف دو عدد در روز (یک عدد پس از صبحانه و یک عدد پس از شام)

در افراد با اختلال چاقی و اشتهای زیاد سه عدد در روز (پس از هر وعدۀ غذایی)

موارد منع مصرف:

– زنان باردار

– اختلال سنگ کلیه

نکتۀ مهم: سنگ تولیدی در کلیۀ سنگ‌ساز دارای انواع متعددی است. اگر سنگ تولیدی از نوع «غیر اگزالات کلسیم» است، مصرف کپسول گیاهی پَرپین‌آلا به سبب خاصیت قلیایی آن موجب دفع سنگ می‌شود، اما اگر سنگ از جنس «اگزالات کلسیم» باشد، مصرف آن ممکن است موجب تشدید بیماری گردد .

– گیاه پَرپین دارای طبع سرد و تر می‌باشد. در افراد سردمزاج با افزودنی‌های طبع گرم و خشک میل شود.